Beiträge von pfalzbrenner

    hi Niels,

    is your lamp of brass type or chrome ?

    if it is brass, take care with "sharp" polishing / cleaning aids.

    It is sealed with special coating to avoid brass dullness / oxydation.

    (Zaponlack in german, miss the english word).

    Thorough rinse and brushing (not! a steel brush) with normal soap should do, and IMHO some Patina is not bad for the look.

    if it is chromed, any chrome polish from car parts store will do, but no abrasives, pls.

    /Matt.

    Add:

    "Also I noticed that when I use the pre heater the pressure drops quick "

    That's normal and the reason why many of us prefer so called "soft start" with alcohol

    (joke: a dose for the lamp, another dose for the user) :hicks:

    to add a small clarifying (I hope) detail to Andy's post:

    The "two small holes" - which add air to the preheaters fuel ejection - can be accessed only after removing the top nozzle of the preheater (which has one boring in the middle), they are beneath this nozzle and out-of-center.

    Prick them free with the needle tool from the lamps accessories.

    good luck

    /Matt

    Zerschossener Socken:

    entweder alter Socken (meist nicht richtig trocken gelagert),

    bei dir eher Partikel in Mischkammer / Tonbrenner (Mischrohr hast ja schon gewechselt), feudel die nochmal durch (alte Zahnbuerste z.B.)

    /M.

    anonsten gibts zum Thema Sockenschuss in diesem Forum mehr zu Lesen als Phrophezeiungen in der Bibel :-)

    noch'n Verdacht : Nadeln sind zu lang und verhindern freies Austreten des Gasgemisches

    Hatte auch mal, das die Nadel ais dem Halter rausgerutscht war - von wegen "Nadeln hilft nichts".

    Bizarr waere allerdings wenn das bei beiden die Ursache waere. Aber vllt. sind es ja bei den beiden unterschiedliche Fehlerquellen.

    Hallo Tillmann,

    1. Sanftstart mit Spiritus am besten mit Handrad *offen*, erstmal ohne Druck. Durch das Erhitzen bildet sich ein leichter Druck im Tank (sollte gut vollgetankt sein), sobald der Gluehstrumpf innen etwas leuchtet, *langsam* Druck aufbauen, nach den ersten 2-3 Pumpenstoessen ruhig mal noch 15 sek. warten damit Vergaser weiter durchwaermt. Dann zuegig weiterpumpen bis nicht mehr heller wird.

    2. 2.5 bar koennen sehr viel sein, je nachdem wie Manometer luegt (Schaetzeisen)

    Gerade fuer einen noch nicht gesinterten Socken bei "Knallstart" grenzwertig.

    Mit Start nach Stichpunkt 1. bekommst du ein Gefuehl, was deine Lampe mag, jede ist ein bisschen anders.

    Viel Erfolg beim zweiten Versuch !

    /Matt.

    was ist denn das fuer ein geiler Fund ...

    in die Produktion eingeflossen ist diese "Abschirmung" des Vergasers wohl nie ??

    Aber allein die Sprache und Gedankengaenge sind koestlich, der Benzinvergaser hat also keine Wendel damit da drin nicht so viel "verkrackt" ;-)

    (ja, ich arbeite in einer Chemiefirma, ich weiss was ein Cracker ist aber die Verdeutschung...)

    You should dismount the hood, then upper part of the lamp (just lift off),, unscrew the clay burner (yes, it is screwed), then the mixing chamber, maybe also loosen the clamp screw, then you have good access.

    The tube is 10-12 mm wide, so anything in the household flexible enough to "wipe through" there will do, be it only a small piece of cloth if nothing else is at hand.

    Hi Skipper / Kim,

    also check that the U-shaped metal (brass) tube (mixing tube) is free of obstructions.

    Sometimes, insects e.g. small spiders build nests in there (not joking!).

    This hinders the free, fast flow of the evaporated gas and in turn can cause overheating

    (yes, it is difficult to check without destroying the mantle, so be sure to have a new one at hand)

    Good Luck and greetings to Gotenburg !

    /Matt.

    naja , wenn es keine "gemischten" Teile sind .

    Drehrapid ist schon ziemlich antik (andere wissen das sicher noch genauer), und auf dem Manometer steht D.R.P., "deutsches Reichspatent" - also auf jeden Fall vor 1945