Beiträge von Jonas

    Ich hab in meiner Hängelampe auch einen 250ger Oxid Brenner verbaut. Allein schon wegen der weißen Optig ist er geil. Von der Haltbarkeit mal ganz zu schweigen!


    Und ja, man kann damit Glas ritzen, ohne das der Brenner Schaden nimmt. Habs selber schon getestet, weil ich auch neigierig war :P

    Normaly the springs in the valves didn't break! I never heard about it :rolleyes:
    Most times, the rubber is to old and hard. So the valve didn't close.
    If that's the problem, you need an new rubber for the hand-punp valve.
    You have to unscrew the valve and put in a new rubber.
    For the Vapourizer-valve in tank you need a new brass-body with intigrated rubber. User "Frei's Petrollampen" can give you the best rubbers for your lamp. You can use his rubbers for paraffin + gasoline fuel! The normal ones from shop are only for paraffin.
    If you want change the valves you also need new lead-rings!
    Please look at the pelam-shop about the details. There you can find pictures of the parts.


    I can give you pictures of all the "operations" you have to do.
    Say if you want do it.


    If you want a original Petromax "Made in Germany", buy a NOS BW-Petromax 829 (Bundeswehr / Army - version) Type: 829B


    The Petromax lamps from shop are "patented in germany" and "made in china". Not a bad qualitiy, but the old ones are better ;) .



    Hope that helps. :)

    Hi


    Thats why we have the forum ;)



    The handweel is not for light output control. Just on or off!


    If you want less power, you have to change nozzle + needle.
    Maybe the Mantle if you change from 500 down to 250 H.K.


    If you need parts, i think its no problem to send you some :)

    Hi


    Wow i never heard about a stainless steel nozzle 8o
    Normal they are made of brass. (Because of the same expansion from nozzle ans vapourizer. Stainless steel has another expansion like brass.)
    Or is the vapourizer made of stainless steel to, like the nozzle?
    Can you please take a picture of it?



    So maybe you have to change the nozzle, if nothing else of the other settings can fix your problem...



    Edit:


    I have seen where you come from...hui, nice...! Is there a Petromax dealer on Granada? If not, do you have problems to get spare parts?

    Hi



    There should not be a flame outside the Mantle.
    You can say "Aura / Corona" to the flame outside the Mantle.
    I think the aura is your problem with the red-glowing vapourizer because the vapourizer become to hot!



    Some things can be the cause for the problem with the "Aura".


    - mixing tube setting / the paddel in the mixing tube
    - the mantle is to small
    - the hole in the nozzle become to big



    Which lamp do you have?

    Hi :)


    The red-glowing is a tricky thing. Some of my lamps are doing this.
    I think thats a problem of the "new" paraffin-fuel. It burnes to hot!
    The old Fuel, the Laps are made for, was near like gasoline.
    Most lamps which runs on gasoline (benzin) havn't this problem. Because the gasoline (benzin) burnes not so hot.
    Before you run the lamp with gasoline, the rubber's must be changed into viton! (User: "Frei's Petrollampen" can give it to you)


    - Maybe your Nozzle-hole is to big an the Laps burnes to hot.
    - Control the Mixing tube setting.
    - Use a pressure between 1 and 1.5 bar thats absolutely enough!

    @ Jan
    Ok also lag ich doch richtig mit der Reihenfolge.



    Es gibt verschiedene Lampen.
    Einige wurden nach dem verlöten des Tankbodens matt verchromt, andere haben, da wo die Löhtnaht unterm Tank sitzt blankes Messing. Also wurde erst verchromt, gebördelt und danach gelötet (zumindest der Tankboden). Alle Tankamaturne wurden immer vor den verchromen eingelötet.


    Wenn gewünscht, mach ich morgen mal Fotos....

    Moin


    Er meint, dass er das Mischrohr wieder auf 180° gebogen hat.
    Oben ist doch ein Bogen, der hat normalerweise 180°.
    Oftmals ist der aber weiter als 180° gebogen, sodass der Brenner weiter zum Vergaser zeigt als er sollte. Somit auch der Socken.
    Also Mischrohr so hinbiegen, dass der Bogen 180° hat und der Glühstrumpf schön grade nach unten hängt und der Brenner nicht zum Vergaser zeigt.


    Zum Thema Vorheizen:


    Das ist alles Erfahung. Man heizt am besten immer so lange vor wie nötig für den entsprechenden Brennstoff. Wenn es draußen kalt ist halt auchmal 2 Schalen Spiri. Aber mir stehen immer die Nackenhaare zu berge, wenn ich lese "Ich habe 2 Min mit Rapid vorgeheizt." Da frage ich mich WOZU? Schließlich will man den Vergaser ja nicht zu klump schmelzen oder den Innenmantel ausglühen, sondern den Vergaser vorWÄRMEN um die Vergasungstemperatur des Brennstoffes zu bekommen. Nicht mehr und nicht weniger. Und um das richtig zu machen heizt man halt mal nur 30 sec vor und guckt ob es geht. Wenn ja, etwas weniger lange, wenns noch Flammen schlägt etwas mehr. So findet man irgendwann den optimalen Punkt.

    Moin


    Sicher gibt es auch kleinere Bohrer als 0,5 ;)


    Warum willst du eine Kocherdüse in die Lampe schrauben?


    Ich kenne keine Kocherdüse, die den entsprechenden Düsendurchmesser für 150 H.K. hat.


    Das Gewinde der Düse ist M7x1.


    Der Düsenlochdurchmesser ist entscheident. Der muss stimmen.


    Wenn ich jetzt wüsste, wo die Düsendm Tabelle hin ist...
    Müsstest du mal nach suchen. Irgendwo auf der Pelam Seite findest du sie oder auf der HP von ^Tom^ oder du suchst mal nach "Düsendurchmesser" oder ähnlichen Stichwörtern.


    Und du heizt etwas viel vor. Wenn das Mischrohr glüht, ist es VIEL zu viel!
    2 Schalen Spiri reichen normalerweise locker aus. Oder max 60sec mit Rapid. Normalerweise reichen auch 30 sec oder 45 sec. Teste es halt mal...
    Das sind kleine Lampen, keine Backsteine!


    Meine 150ger (rennt auf Benzin) heize ich mit Rapid 15 sec vor, mit Spiri reicht ne 3/4 Schale!!

    Moin


    Stimmt, auf Petroleum hätte ich mal achten sollen, das heißt natürlich anders...


    Für das Wörtchen "Dichtungen" hab ich meinen Übersetzer gefragt, der hat mir poems ausgespuckt :P Danke für die "Nachhilfe" :)

    You can use a Petromax on very low Temperatures.
    -30°C should not be a problem :naughty:



    The most used Fuels are:


    - Petroleum (standart)
    - Benzin / Alcalytbenzin
    - Alcohol (with Air reduce Adapter)


    For Benzin you need special Viton poems. The normal ones are not suitable to use with Benzin.
    Also you have to comply with special rules for use with Benzin.


    For a 500 H.K. Latern you can use a 500, 350 or 250 H.K. Nozzle to reduce the light output. A 500 H.K. Latern is also quieter with a 250 H.K. Nozzle.


    But i do not have an idea of your exact problem. Anything wrong with the Lamp? Do you need only informations? Do you need spare parts?


    Tell us! :)

    Das mit der klebrigen Düse stimmt.


    Allerdings habe ich auch schon des öfteren Benzinerinnen leerbrennen lassen und hatte absolut null Probleme, geschweigedenn Siff in oder an der Düse.



    Für mich ist das Phänomen noch nicht soo ganz geklärt.